پیوند ها
M760Li ایکس درایو را باید اوج قابلیتهای بی ام و در تولید یک اتومبیل اسپرت و لوکس دانست که با قیمت پایه ۴۱۹ هزار دلار از نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد.
اتومبیل مذکور بالاترین و مجهزترین تیپی میباشد که خودروساز باواریا از سری ۷ ارائه میکند و با مجهز شدن به پیشرانه ای قدرتمند و انواع و اقسام تجهیزات رفاهی و ایمنی یک تجربه بی نظیر از هیجان و آسایش را به ارمغان میآورد.
تجهیزات استاندارد در این بی ام و عبارتند از نمایشگر دید در شب با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم ارتباطی سرگرمی برای سرنشینهای عقب، ۱۶ بلندگو با صدای فراگیر دالبی، چراغهایی با نور لیزرلایت و تو دوزی از جنس مرغوبترین چرم دو رنگ.
دیگر تجهیزات استاندارد بی ام و M7 شامل اگزوزهای اسپرت، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی، حالتهای رانندگی تطبیق پذیر با راننده، دوربینهای ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، تهویه مطبوع چهارگانه، سانروف پانورامیک، شارژ وایرلس موبایل و نمایشگر سر بالا میباشد.
مشتریانی که میخواهند تجربه فراموش نشدنی تری با M760Li ایکس درایو داشته باشند، میتوانند پکیج اکسلنس را سفارش دهند تا خودرویی به مراتب اسپرتتر و لوکستر در اختیار داشته باشند.
این پکیج خاص شامل رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی فوق براق، سپر جلو با طراحی منحصر به فرد، سپر عقب جدید با تزئینات کرومی، کالیپرهای ترمز مشکی رنگ عقب و جلو، نشان V12 بر روی ستون C و نشان ایکس درایو بر روی بدنه میباشد.
پکیج مذکور در داخل نیز امکاناتی مانند قطعات چوبی بیشترشامل پنل درب، کنسول وسط و ستونهای عقب، فرمان مشکیرنگ چرمی با شاخههای چوبی و نشان V12 به صورت آلومینیومی روی دربها را شامل میشوند.
نزدیک ترین رقبای M760Li ایکس درایو آئودی S8 و مرسدس بنز S550 AMG هستند که البته باید گفت بی ام میتواند بالاتر از هر دو اتومبیل مذکور قرار گرفته و در یک کلام پرچمدار این کلاس میباشد.
منبع : caradvice
در گزارشیبه نقل از تسنیم ،بهروز ریاحی اظهار کرد: شورای سیاست گذاری خودرو در دولت یازدهم هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه میدهد و اقدام به بررسی وضعیت کمی و کیفی خورد ها میکند.
وی افزود: در مقایسه با سه دهه قبل پیشرفت های در صنعت خودرو کشور داشتهایم اما هنوز نظر مردم را جلب نمیکند.
ریاحی گفت: بیشترین گلایههای مردم از خودرو سازان در بخش خدمات پس از فروش است و در خصوص قطعات و مدت خواب خودرو برای تعمیر نارضایتی های زیادی وجود دارد.
مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از این مشکلات ما به قطعه سازان بر میگردد، البته طراحی و تنوع تولید موجود نیز دچار مشکل است.
ریاحی گفت:با توجه به نیازی که برای تأمین قطعات داریم، به شکل مطلوبی نتوانستهایم قطعه سازان را بر اساس استاندارد های موردنظر هماهنگ کنیم، هرچند برخی خوب کار کردهاند و استانداردهای ما را رعایت میکنند.
“سنسور بنزین 405” و “شیشه بالابر پراید” بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص داد
وی درباره خودروهای که بیشترین ایرادات فنی را دارند تصریح کرد: دو قطعه “سنسور بنزین خودرو پژو ۴۰۵” و “شیشهبالابر پراید” بیشترین گلایههای مردمی را به خود اختصاص میهد.
ریاحی اضافه کرد: سنسور پژو ۴۰۵ سوخترسانی موردنظر را برای این خودرو به شکلی مناسبی نداشته است بهطوری شکایت ها در این خصوص بسیار زیاد است و از هر ۱۰ خودرو تولیدی ما ۶ خودرو با این مشکل مواجه بودند.
وی تصریح کرد: در خورد پراید نیز از هر ۱۰ خودرو تولیدی ۳ تا ۴ خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر ۱۰ خورد تنها یک خودرو مشکلات اینچنینی دارد.
ریاحی گفت: تا پایان سال ۹۵ خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید باید خارج شوند.
وی اظهار داشت:به صنعت موتور سیکلت در ۱۰ سال گذشته، بیشتر از حد مجاز مجوز داده شده است و برخی تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استانداردها موجود را پاس نمیکنند.
ریاحی گفت: آییننامه کیفیت در این خصوص نوشته و به موتورسازان ارائه و پروانه برخی از آنها نیز ابطالشده است اما با توجه به اینکه این وسیله برای امرارمعاش و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد، برخوردها در این خصوص محتاطانه صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد خط تولید موتور سکیلتهای کاربراتی کاسته شود ، تصریح کرد: امیدورایم که در سالهای آینده خط تولید موتور سیکلتهای کاربراتی به طور کامل از رده خارج شوند.
۲ خودرو ساز بزرگ گشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمیکنند
ریاحی گفت:خودرو در کشور ۵۵ استاندارد اجباری دارد که ۵۱ مورد در خصوص خورد خودرو و ۴ مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های ۲ خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمیکنند.
وی تصریح کرد:خودروهای وارداتی و تولید داخلی این ۵۵ استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خورد ساز مطرح ما و خورد وهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار میگیرد.
پروانههای نمایندگیهای بد رفتار را باطل میکنیم
ریاحی گفت: برخی از استانداد های ما در خصوص خودروهای چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمیکند و حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.
وی افزود: مردم زمانی که خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش میبرند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمیگیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانههای نمایندگیها در استانها باطلشود.
ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و کار خود را با مونتاژ شروع کردهاست، البته اکنون برخی از خودرو های ما تا ۹۰ درصد اکنون ساخت داخل شدهاند.
وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۲ ایران ۱۷ تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به ۱۹ رسیده است و ما ۲ پله تزلزل داشتهایم.